Må dåligt trenden börjar gå mej på nerverna.

Grr, jag blir så irriterad. Här sitter man i lugn och ro och kollar igenom bilddagböcker. Och vad får man se. jo ett "psykist instabilitets test" Snälla nån. Vad är det för en SJUK människa som sitter och knåpar ihop ett sådant och sedan skickar ut det bland friska ungdomar. Det får dem att TRO att de mår dåligt även om de inte gör det. Eller så är det bara som så att de VILL (I know, inget att längta efter) må dåligt och då gör de det här testet och tänker; "åå testet säget att jag borde söka hjälp, det betyder att jag mår dåligt" Och istället för att antingen må dåligt och hålla tyst om det eller gå och ta tag i problemet så sätter de in en massa bilder på sin bilddagbok och heter en massa konsktiga saker på sin msn. Har de en blogg så skriver de en massa skit där också. Och visst... allt det här kan vara okej. 
MEN JAG VILL INTE SE DET. så snälla sätt en varningstext eller något. Jag vill faktiskt inte ramla tillbaka. Jag vill stanna här uppe nu. När jag en gång kommit tillbaka. 

Och ju mer jag skriver detsto mer tänker jag och nu blir jag faktiskt arg. Den psykiska ohälsan bland unga ökar ju lavinartat. Men bryr sig skolorna, NEJ. Det är väl där man tillbringar nästan mest tid då man är ung. Tänk om lärare skulle ha så pass mycket tid till varje elev att de skulle se om något var på tok. Att de skulle märka om något var fel. Då skulle man kanske kunna stoppa prablemen innan de blev så stora. Om inte skolan budskap var: Du ska vara smal. Du ska vara bra. Du måste prestera bättre än igår. Du måste göra så här. Du duger inte om du inte är bäst. Då dkulle vi inte ha lika mycket depressioner  och anorexia och sån skit. Då skulle folk kanske kunna orka med sig själv som de är. Istället för att gå runt med prestationsångest och krav upp över öronen. Orimliga krav dessutom. För alla kan inte vara bäst på allt så är det bara. 

Nej, nu ska jag gå ner och ta mig en muffin (: 

xoxo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0